Feb 28 2007

La política de los políticos

Archivado en general   |  Comentarios (0)

Leo hoy en el Levante éste artículo al que no le sobre una coma y que aconsejo leer íntegramente:

JOSÉ LUIS FERRANDO LADA, Profesor de la Uned. [Publicado en El Mercantil Valenciano]
En estos momentos, en que los distintos partidos políticos están elaborando las listas electorales para las elecciones autonómicas y municipales, es importante detenerse brevemente a reflexionar sobre la política y los políticos. Evidentemente cada agrupación o coalición, de acuerdo con sus convicciones y compromisos, tiene su propia dinámica para elegir las propuestas más adecuadas. No obstante, en base a lo que a continuación expondremos, sería deseable un análisis de manera seria y pormenorizada de la calidad ética de las candidaturas. Las tentaciones en política pueden ser tantas que no es coherente poner al lobo al cuidado de las gallinas. Sinvergüenzas y ladrones, ¿no, gracias?

Continúa leyendo “La política de los políticos”


Feb 27 2007

El que mal comença, mal acaba…

Archivado en ALCALÀ - ALCOSSEBRE   |  Comentarios (0)

Els veïns (i veïnes, ja s’entén) d’Alcalà-Alcossebre paralitzen una Agenda 21 que no els ha donat representació en cap moment.

Més de 220 veïns d’Alcalà-Alcossebre van respondre a la crida dels empresaris i els llauradors i van acudir ahir al vespre a la reunió de treball de l’Agenda 21 (convocada per l’ajuntament) on, en un principi, es pretenia aprovar el Pla d’Acció Local de l’Agenda 21 (una mena de document de conclusions).

La sensació majoritària dels veïns allí presents era de era d’indignació per haver estat obviats des de l’ajuntament en tot allò referent a l’Agenda 21. Els veïns que prèviament havien presentat, de mode massiu, al·legacions per RGE (Registre General d’Entrada) a l’ajuntament sobre aquestes conclusions i sol·licitat la paralització de l’agenda 21 fins que no es solucionés el tema de la representativitat i la participació lliure de tots els veïns, varen veure així assolida en part una de les seves reivindicacions. Ara falta veure com actua l’ajuntament per reprendre els treballs de l’Agenda 21 assegurant la participació de tots aquells que vulguin participar, com garantiran l’accés a la informació i documentació de l’Agenda 21 i quins calendaris de treball es marquen per a dur a terme tot açò.

[Fes clic ací per veure el que publica el Levante sobre aquest tema]


Feb 26 2007

Lo que hay que oír

Archivado en Municipals 2007   |  Comentarios (0)

“Los partidos tienen dificultades para cerrar listas en los pueblos”, este es el titular de la noticia que publica hoy el Periódico Mediterráneo, y esto es lo que el inefable Sanmartín (Secretario Comarcal y diputado “ilustre” del PSPV) declara en esa misma noticia:

“es mucho más fácil buscan aspirantes en los municipios donde se gobierna que en aquellos en los que se está en la oposición. “Es menos complicado allí donde el equipo de gobierno ya es socialista”, cuenta Adolf Sanmartín, secretario comarcal del PSPV Ports-Maestrat”.

Seguro que el prevaricador Adolfo Sanmartín estaba pensando en Alcalà cuando pronunció esas palabras. Si “es menos complicado allí donde el gobierno ya es socialista” y en Alcalà, lo único a lo que han llegado, por el momento, es a ratificar a Soriano, y con “peros”, en la asamblea que celebraron hace un par de sábados, no quiero ni pensar cómo debe ser dónde están en la oposición…

Y es que, mientras en el PSOE provincial y autonómico están más que preocupados ante la seria evidencia de las dificultades del PSOE de Alcalà-Alcossebre para siquiera completar una lista con la que concurrir a las próximas municipales (puesto que nadie con un poco de dignidad y de vergüenza ni quiere ni puede ir con quienes encarnan semejante prostitución de los más básicos principios socialistas), Sanmartín, de nuevo, nos confirma, con sus declaraciones, que él habita en su propio mundo de yupi… O esto o nos toma a todos por tontos.


Feb 26 2007

El BLOC de Alcalà i la coherència

Archivado en Municipals 2007   |  Comentarios (0)

“El BLOC de Alcalà está dispuesto a pactar con los socialistas, pero no ve con buenos ojos la continuidad de Isabel Soriano al frente de la candidatura”.

(Informació publicada al Periódico Mediterráneo d’avui a cuento del possible pacte PSOE-BLOC a nivell de Partit Judicial de Sant Mateu)

Caldria doncs que algú li preguntés al BLOC per què, o a canvi de què, estan mantenint a Isabel Soriano i a Vinuessa en el govern municipal, i caldria que des del BLOC contestaren a aquesta pregunta tan senzilla i no donaren, com sempre, la callada per resposta.


Feb 24 2007

Ple de les Corts. Sessió 104. Punt 11. NO ALS ABOCADORS RTP

Archivado en ALCALÀ - ALCOSSEBRE   |  Comentarios (1)

El pasta dijous 22 de Febrer es va parlar sobre els abocadors a les Corts. Gonzalez Pons va intervenir per “assegurar” entre d’altres coses que “son tres proyectos que no van a llevarse a cabo” (en referència als projectes de Fanzara, La Salzadella i Les Coves).

Per a mi, aquesta intervenció del conseller, no deixa de ser en certa manera ambigua, i fruit de la proximitat de les eleccions, i per això m’agradaria veure alguna cosa més concreta per escrit. No obstant, cal considerar aquesta intervenció com una conseqüència i un èxit de la mobilització social en contra dels abocadors de RTP a la província. Aquesta mateixa mobilització que “el diputado Martínez” del Grupo Popular qualifica al mateix vídeo com: “la típica estampa de la movilización de la izquierda intransigente e intolerante que intenta ganar en la calle lo que es incapaz de ganar en espacios políticos normalizados”.

Esperarem aquestes confirmacions per escrit, de moment us deixo en el vídeo del punt onze de la sessió de les corts del dia 22 [fes clic ací o sobre la imatge per veure el vídeo]


Feb 21 2007

Decálogo sobre los abusos urbanísticos

Archivado en general   |  Comentarios (0)

David Hammerstein, Eurodiputado de Los Verdes, nos propone en su blog un decálogo contra los abusos urbanísticos. Al documento no le sobra ni una coma y aconsejo su lectura íntegra, pero aquí y ahora, y porque viene muy a cuento, me quedo con el punto 3:

LUZ Y TAQUIGRAFOS

La ciudadanía urbana exige condiciones de transparencia, de igualdad de trato y participación pública en las contrataciones públicas de los agentes urbanizaciones. Han de fijarse estrictas reglas para evitar los conflictos de intereses, los abusos, el favoritismo y los beneficios desmedidos en las recalificaciones urbanísticas y en la fijación de precios. La Directiva Europea de contratación pública debe ser aplicada con rigor. Hay que evitar el solapamiento opaco de los poderes públicos y de los intereses privados en la selección de proyectos y en la constitución de empresas mixtas urbanizadoras.”

[descárgate el decálogo en formato PDF]


Feb 21 2007

sembla ser que la cosa ja va en serio

Archivado en ALCALÀ - ALCOSSEBRE   |  Comentarios (0)

El conseller d’Empresa, Universitat i Ciència, Just Nieto, ha apuntat que «Alcalá de Xivert tindrà a l’estiu un Parc Empresarial modern i innovador que atraurà a empreses i inversors a la zona i contribuirà de forma decidida a la generació de riquesa i al benestar social de la comarca del Baix Maestrat». Així mateix, el titular del departament d’Empresa, Universitat i Ciència ha apuntat que aquesta infraestructura «permetrà absorbir amb garanties de qualitat les demandes tant dels empresaris locals com d’aquells altres, tant nacionals com internacionals, que estiguin interessats a situar-se en la zona». El conseller ha ressaltat el compromís de la «Generalitat de dotar als municipis de sòl industrial amb les últimes tecnologies i serveis a preus altament competitius perquè les empreses de la zona puguin situar-se i desenvolupar els seus negocis. Des de 2003, la Conselleria d’Empresa, Universitat i Ciència ha invertit més de 4,2 milions d’euros en la comarca del Baix Maestrat amb la finalitat de potenciar l’activitat comercial i industrial de la zona

[fes clic ací per descarregar el comunicat de premsa complert]

Doncs sembla ser que per fi, al calor de les properes eleccions, s’han decidit a impulsar el Polígon… veurem quants polítics intentaran traure’n rèdit polític d’ací al 27 de maig. De moment, com ja diem ahir, el PP porta un cap d’avantatge i el PSOE local esta que trina. El Mediterràneo de ahir publicava que l’Alcaldessa Soriano qualificava la visita de dilluns de “emboscada” (def. posar tropes a l’aguait en un lloc amagat per sorprendre l’enemic) perquè segons ella la van avisar en sols tres dies (tots sabem que tres dies es del tot insuficient per a que et doni temps de telefonar als presidents dels empresaris d’Alcalà i Alcossebre) i no li va donar temps de res. El més al·lucinant de tot es que a Soriano tres dies per fer dues trucades li sembla temps insuficient, però en canvi ella mateixa ens dona, a l’oposició, solament cinc dies per llegir els prop de 500 fulls de l’expedient del nou servei d’abastiment d’aigües per als propers 50 anys…


Feb 21 2007

Miedo y asco en Valencia

Archivado en general   |  Comentarios (2)

Hace ya algún tiempo que quería enlazar este artículo de Toni Esteban (cuyo blog aconsejo visitar regularmente) sobre la Valencia de Rita; nuestra triste realidad vista desde fuera:

“La verdad que no sé como reaccionar ante semejante agresión sensorial. Tengo delante de mí la Ciudad de las Artes y las Ciencias de Valencia. Me mantengo en silencio intentando asimilar de manera racional el impacto en mi retina. No deja de parecerme una especie de recinto a lo Fòrum 2004 de Barcelona, pero sin el envoltorio pseudoprogresista. Lo cual me parece más respetable, por más honesto.”

(haz clic aquí o sobre la foto para leer más)


Feb 20 2007

De visita por El Campaner

Archivado en ALCALÀ - ALCOSSEBRE   |  Comentarios (0)

Ayer estuvieron de visita Carlos Fabra y algunos otros miembros de la plana del PP para ver cómo iban las obras del polígono.

Pero parece ser que la visita no fue del agrado de Soriano e Izquierdo, ¿por qué? Pues porque son ellos los que quisieran haber sacado partido político del polígono y vieron como, por su inutilidad, nuevamente el PP se apuntó un tanto.

Las Provincias de hoy nos dice: la visita a las obras no agradó a los dos representantes institucionales del Ayuntamiento de Alcalà de Xivert convocados al acto, el edil de Industria, Francisco Izquierdo, y la alcaldesa, Isabel Soriano, ambos socialistas. Según indicó Izquierdo, “tras el eufemismo de la visita hay un acto electoralista”, planificado “a escondidas, al que tan sólo han acudido personas del entorno del Partido Popular”, como el presidente provincial del partido, Carlos Fabra, diputados, ex alcaldes de Alcalà y Benicarló y el candidato del PP a la alcaldía de esta localidad. “Me parece perfecto que vengan a conocer el polígono de Alcalà, pero no me parece correcto que se hayan pronunciado de esa manera, sin una recepción a los empresarios e interesados en establecer su industria en Alcalà”, lamentó Izquierdo.

Lo realmente lamentable es que el Ayuntamiento conocía de antemano esta visita y que es al ayuntamiento, y más concretamente al propio Izquierdo, al que le corresponde la labor (y responsabilidad) de trasladar a los empresarios locales en particular y a los vecinos en general la información sobre la visita y de organizar, en su caso, un pequeño acto, si es que lo estima necesario y oportuno.


Feb 20 2007

11 PAI alhora!

Archivado en ALCALÀ - ALCOSSEBRE   |  Comentarios (0)

El desenvolupament urbanístic del nucli costaner d’Alcalà de Xivert, paralitzat des de l’anterior legislatura, quan es va aprovar una moratòria fins que fos realitat la depuradora que havia d’entrar en funcionament abans de l’1 de gener de 2001, ara a 98 dies de les eleccions municipals, està a punt de reprendre’s després que la corporació municipal decidís en l’últim ple –amb l’únic vot en contra d’Esquerra Unida–, i l’absència per expulsió sense els tres advertiments legals al regidor Olivier Herrera, aixecar la moratòria vigent. Una pròrroga que va ser aprovada per l’anterior equip de govern davant l’excés de projectes pendents de resolució i que l’actual va continuar aplicant a l’espera de l’aprovació de les obres de la nova depuradora del municipi, a les quals el Consell va donar llum verda el 9 de febrer?.

11 PAI’s alhora!

En total, són 11 els projectes urbanístics que començaran a desenvolupar-se en una primera fase. Tots ells “pendents de resolució des de l’anterior legislatura i contemplats en el Pla General d’Ordenació Urbana d’Alcossebre“, segons el regidor d’Urbanisme, Vicente Vinuesa.

[llegir notícia completa]


Feb 20 2007

¡Con dos “decenas”!

Archivado en ALCALÀ - ALCOSSEBRE   |  Comentarios (0)

Así, con la aprobación dos decenas de “Sectores” del PGOU, pretenden culminar la legislatura Vinuesa y sus “socios” del BLOC i del PSPV.

O al menos eso se desprende de la noticia publicada ayer en la edición digital de El Set, dónde se lee: “el edil de Urbanismo ha manifestado su intención de presentar los Sectores R-11, R-17, R-18, R-23, R-24, R-25, mientras que en suelo Pormenorizado contemplado en el PGOU se someterá a la votación del pleno las unidades P-5, P-7, P-9, P-21 y P-25”.

Vinuesa añade: “se celebrarán las reuniones necesarias con los diferentes grupos municipales y las correspondientes comisiones informativas, para poder convocar el pleno para finales de febrero o la primera quincena de marzo”. Pues vamos a ver si es verdad… pero mucho me temo que para Vinuesa (por lo visto hasta la fecha) las reuniones necesarias son CERO, cuantas menos mejor…

De diez en diez: La primera remesa será pues de once sectores y la segunda de otros diez… Transparencia, información y consenso ¿para qué? Si señor, así se hacen las cosas, con un par -de decenas- y con unos socios, como el BLOC y el PSOE que callan, otorgan y dejan hacer…


Feb 19 2007

Vergüenza socialista en Elche

Archivado en PSPV - PSOE   |  Comentarios (0)

El PSOE de Elche rechaza retirar el título de hijo adoptivo de la ciudad al dictador Franco

[visto en Rebelión]

«El grupo municipal socialista entiende que lo que no podemos hacer es dar por válido, por legítimo, un acuerdo que adoptaron en su día quienes no tenían la legitimidad de la representación de la ciudad para adoptar esa decisión en aquel momento. Entendemos que anularla sería, en parte, legitimarla». De este modo justificó ayer el portavoz adjunto del equipo de gobierno, Alejandro Pérez, la decisión del PSOE de rechazar la retirada a Francisco Franco del título de hijo adoptivo de la ciudad, concedido el 10 de mayo de 1939.

Alejandro Pérez y su equipo se han cubierto de gloria con estas declaraciones; así pues, según sus reflexiones y argumentos (si aplicamos la mínima coherencia exigible), todos los fusilados tras ser condenados por tribunales ilegítimos –o los directamente fusilados sin condena ni juicio ni nada-, no merecen reparación ni consideración porque hacerlo sería dar legitimidad a los verdugos y tribunales asesinos.

Cosas como ésta evidencian que lo único coherente en el PSPV-PSOE es su absoluta falta de coherencia a todos los niveles. Y yo me pregunto: ¿hasta cuando?


Feb 18 2007

CIVISA torna a fer la cort a El Pinar d’Alcossebre

[Vist en No Tan A Prop]

La urbanizadora CIVISA ha reaparegut en el nostre municipi amb un nou intent de monopolizar a la urbanització El Pinar. Segons informacions de la premsa, aquesta coneguda empresa constructora ha presentat un projecte el dia 2 de gener a l’ajuntament per a reurbanizar El Pinar. No podem comprendre bé, com és que els veïns han d’assabentar-se pels periòdics de Castelló d’alguna cosa que l’Ajuntament guarda celosamente des de fa gairebé dos mesos. Pel que indica la nota de premsa, el que CIVISA considera un gravísim perill ecològic és que ningú hagi unit la xarxa de clavegueram d’aquesta urbanització amb la de tot el poble.

Independentment que la xarxa de clavegueram del poble no dispose de depuradora i per tant sigui indiferent que els seus abocaments es quedin en la muntanya o baixin al mar, o que fins i tot pogués semblar millor que no baixin al mar per a incrementar el fluix de femta fecal en què es banyen cada any els nostres turistes, el que oculta la nota de publicitat de CIVISA és que la seva intenció és la construcció de vuit-cents apartaments en el cim d’aquesta muntanya, el que sense dubte contaminaria molt més paisajística i ambientalmente que les fosses moltes biològiques, que en aquests casos gens contaminen dels escassos residents actuals. També oculten que la seva intenció d’oferir l’acondicionament i asfaltat de la pista que uneix la urbanització amb el poble, tindria com únic objectiu el permetre l’accés dels camions de gran tonatje sense els quals no és possible construir els monstres urbanístics que aquesta empresa pretén aixecar a El Pinar. Per una altra part la millora de l’enllumenat i altres foteses poden semblar molt interessants, però ens sembla que aquesta és una tasca que correspon a l’Ajuntament, que per cert mai va poder rebre l’acabament de la urbanització aixecada fa més de trenta anys, simplement perquè el promotor va desaparèixer i no ha tornat a donar senyals de vida fins que el passat any va rebre un bon grapat de milions de CIVISA per la venda dels terrenys que encara figuraven de la seva propietat. No deuria l’ajuntament haver localitzat a aquest avispat promotor i haver-li obligat a acabar la urbanització que els veïns van pagar per dues vegades i donar per rebuda l’obra? On està l’aval de divuit milions de pessetes de 1975 que roman en parador desconegut per part de l’ajuntament des de 1977 que el promotor havia d’haver dipositat en l’Ajuntament? Per favor Sr. Regidor d’Urbanisme, Sra Alcaldessa, quan els entri algun projecte que afecti als veïns de forma directa tindrien l’amabilitat de cridar-los i fer-los partícipes del tema abans que el curt termini legal per a examinar-ho i presentar al·legacions s’obrís? Para què serveix l’Agenda 21?


Feb 17 2007

Ens la volen clavar

Archivado en el día a día...   |  Comentarios (0)

Ahir a les sis del vespre del divendres de carnestoltes, quant quasi tot el poble estaba ja disfressat i preparat per a la festa, em van trucar des de l’ajuntament per a entregar-me “una comunicació”.

La comunicació en qüestió va resultar ser la convocatòria d’una Sessió Extraordinària de la Comissió Informativa d’Urbanisme, Obres Públiques i Serveis, i es preceptiva per dictaminar sobre temes que s’hauran de portar a votació al Plenari. L’ordre del dia de la sessió: “Aprovación del expediente de contratación y apertura del procedimiento de licitación del contrato para la prestación del servicio de abastecimiento domiciliario de agua potable de Alcalà de Xivert, mediante concesión”

El curiós del cas es que, com ja ens temíem, i com ja es va fer ressò la premsa en el seu dia, la proposta de l’ajuntament per la concessió es per al màxim període previst en la llei, es a dir 50 ANYS. No queda clara la justificació de la necessitat de condicionar aquest servei (vital i estratègic) per als propers 50 anys, com tampoc queda clar la “tramitació d’urgència” que se li vol donar a aquesta contractació ara que falten a penes tres mesos per acabar la legislatura i quant resulta que portem des de 1999 amb el contracte de concessió expirat. El què si que està clar son dos coses: que aquest contracte serà el major contracte econòmic de la història d’Alcalà-Alcossebre (probablement entre 50 i 60 milions d’EUROS en 50 anys) i que el responsable polític de la preparació del concurs i de tot el referent amb aquesta contractació es (sempre amb el beneplàcit de PSOE i BLOC) Vicente Vinuessa, una persona, com tots sabem, digna de tota confiança.

El fet de que es doni la documentació als regidors el dia que comença carnestoltes, es convoqui la comissió per al proper 22 (al vell mig de la setmana carnavalera), i que amb tota probabilitat el Pleno serà just dilluns o dimarts després de Carnestoltes i, com no, Extraordinari (per intentar limitar el debat a la seva mínima expressió legal al temps que impossibilitarà la possibilitat de realitzar qüestions de control –en la línea transparent i democràtica de Soriano, vaja) dona que pensar… Però no siguem malpensats que segur que no hi ha intencionalitat alguna en el fet de triar aquesta via extraordinària d’urgència i aquestes dates per intentar clavar-nos (per vida, 50 anys) el “contracte” de la seva vida.

Sigui com sigui i com que es setmana de festa i bon humor, mentre jo em quedo putejat estudiant-me els prop de cinc-cents fulls de l’expedient, us deixo aquesta bonica, i adient, cançó dels col·legues de La Hora Chanante per aixecar els ànims.

Salut i bon carnestoltes!


Feb 16 2007

Palabras tras un premio

Archivado en general   |  Comentarios (0)

Pascual Serrano, ganador del Premio Internacional “Pensar a Contracorriente” de 2007, otorgado en La Habana (Cuba)

Ben Heine - WEAPONS

“…un premio vale, lo que vale la entidad o institución que te lo concede. Igual que una adhesión a un comunicado o un manifiesto tiene el valor del patrimonio ético o moral que tenga acumulado quien firma la adhesión. A mí me acaban de conceder el Premio Internacional de Ensayo “Pensar a contracorriente”, convocado por Cuba, y más concretamente por el Instituto Cubano del Libro. Cuba representa para muchos la dignidad y la firmeza ante un modelo ideológico de consumo y de economía devastador no solo de recursos naturales, sino también de recursos mentales y éticos. Para muchos de nosotros Cuba es modelo de referencia, para otros también es modelo, pero de interferencia, interferencia en sus intentos de colonización, de dominio, de hegemonía.

(…) en España y en el capitalismo lo saben bien, y el gobierno convoca un concurso de redacción para niños en el que deben escribir bien del rey, o una empresa de turrones o de cerveza sobre las bondades del producto correspondiente. Además en este jurado solo había un cubano entre sus cinco miembros. Pero, lo más indignante, es por qué no se piensa que se concede un premio por servicios prestados cuando se da un premio en el capitalismo. En realidad, allí los premios se conceden por servir a la apología previamente convocada: rey, cerveza o turrón; o por los servicios que van a prestarse, porque luego quien concede el premio tiene los derechos de tu trabajo y se hace millonario. No es un premio, es una subasta a ver quien se queda con la apuesta de la promoción editorial…”

[lee el artículo completo en Rebelión]


Feb 16 2007

Educar para la ciudadanía

Archivado en general   |  Comentarios (0)

Frei Betto

Muchos se quejan de que el mundo va mal, que el gobierno es incompetente, que los políticos son oportunistas; pero ¿qué hago yo para mejorar las cosas? Nada más ridículo que la persona que se queda sentada, erigiéndose en juez de todo y de todos.

[Lee el artículo completo en Viejoblues]


« entradas anteriores

Fòrum ciutadà d'Alcalà-Alcossebre